Whitepaper: Een iPhone of iPad van de zaak?

Uitdaging in beheer voor de IT afdeling

Een van de uitdagingen bij het inzetten van Apple apparaten in een bedrijfs- of opleidingsomgeving is de beslissing hoe om te gaan met Apple ID’s die op die apparaten gebruikt worden. In ons nieuwste whitepaper vertellen wij uitputtend welke facetten er kleven aan het zakelijk verstrekken van een iPad of een iPhone.

Tot op de dag van vandaag betekent het beschikbaar stellen van Apps aan eindgebruikers, dat deze app’s eigendom worden van de gebruiker omdat ze verbonden zijn aan zijn of haar Apple ID. In de praktijk betekent dit dat zij de apps meenemen bij het verlaten van de organisatie.

Deze diepe integratie van een Apple ID in het Apple ecosysteem stelt een IT afdeling voor een aardige uitdaging als het gaat om het activeren van bedrijfsapparaten, het ondersteunen van BYOD apparaten en het beheren van de soft- en hardware voorraad van ongeacht welke Apple oplossing.

Een Apple ID is strikt privé

Een gebruiker mag meerdere Apple ID’s gebruiken, maar Apple stimuleert gebruikers om er slechts één te gebruiken voor alle activiteit rondom producten. Desondanks laten de meeste (niet alle) diensten, apparaten en apps het toe om verschillende Apple ID’s te gebruiken.

Apple staat het niet toe dat Apple ID’s worden samengevoegd of gesplitst. Apple heeft het Apple ID bedacht voor individuen en niet voor een compleet gezin, klaslokaal of bedrijf. Vanuit de consument geredeneerd kan dit soms wat verwarrend of zelfs restrictief overkomen, personen in hetzelfde huishouden bouwen zo een eigen iTunes bibliotheek op en geen gemeenschappelijke.

Download ons nieuwste Whitepaper en lees alles wat je altijd al had willen weten over het Apple ID.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Bewijs dat je een mens bent *